Een race tegen de tijd

Een race tegen de tijd

Is het dat niet altijd geweest? Zowel voor ons, als voor de superhelden. Vooral dan voor The Flash. Voor Barry Allen is het altijd al zo geweest. Sinds het eerste seizoen zien we Barry lopen van het ene probleem, naar het andere. Met de komst van het 6de seizoen is de vraag, wanneer hij de nieuwe “big bad” tegen het lijf zal lopen. The Flash zal seizoen 6 sterk instappen, want het begint amper 10 seconden na het einde van Nora’s bericht. Barry en Iris zullen dus met een zwaar hart verder gaan, om de toekomst te kunnen verzekeren, en indien nodig aan te passen

Volgens de trailer zal het gaan over Bloodwork. Voor de mensen die de comics hebben gelezen, zal dit geen onbekende naam zijn. Voor mensen die enkel de serie kijken, zal dit dus een nieuwe persoon zijn, wiens krachten een bepaalde soort spanning zullen meenemen in de volgende afleveringen.

Voor zover het geweten is, is Bloodwork geen speedster. Een aangename aanpassing voor de kijkers. Na Reverse Flash, Zoom en Savitar, kreeg ons team van helden te maken met de dreigingen zonder speedsters. Zo werden Thinker en Cicada in het leven geroepen. Thinker kon snel denken en seizoen 4 werd het slachtoffer van een trager verloop van het verhaal. Dat zag je ook aan de cijfers. Rotten tomatoes gaf het seizoen een degelijk 79%. Hoewel deze cijfers op zich niet slecht zijn, is het helaas het omgekeerde. Sinds de uitgave van de serie begonnen de cijfers op 94%. Per seizoen zijn de cijfers gedaald, tot aan dit diepste punt.

Cicada had dus de taak om niet enkel The Flash neer te halen, maar ook terug de cijfers omhoog te brengen. Daarin is hij wel meer dan geslaagd. Rotten tomatoes gaf het 5de seizoen terug 94%. Of Bloodwork hetzelfde zal kunnen doen als Cicada is nu nog maar de vraag. Om daar een antwoord op te krijgen, zullen we moeten wachten tot 8 Oktober.